Dag 17 en 18 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lune Kuipéri - WaarBenJij.nu Dag 17 en 18 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lune Kuipéri - WaarBenJij.nu

Dag 17 en 18

Door: Laura en Lune

Blijf op de hoogte en volg Lune

08 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Donderdag zijn we 's ochtends bij Fiks geweest, waar we verschillende spelletjes hebben gedaan. Zoals balrollen etc. Ook kregen ze als verrassing allemaal een zakje popcorn van de mama's, waar ze zo super dankbaar voor waren. De jongere kindjes gooide alles over de grond dus het was echt één grote rotzooi uiteindelijk, maar dat geeft niet.

Ook ben ik nog naar de kliniek geweest, waar we met een meisje van 7 jaar heen gingen en ze was echt heel lief. Ik had haar nog niet zo vaak gezien omdat zij normaal overdag naar school gaat. De hele ochtend elkaar vermaakt tijdens het eindeloze gewacht voor de dokter. Het is echt niet normaal, weer 3 uur moeten wachten in de wachtkamer. Dit keer was het ook heel erg en moesten we helemaal een mondkapje om, dit is omdat het nu het seizoen van de TB is..

's Middags hebben we gelunched op een vet mooi plekje, een uit kijk punt van Kaapstad. En daarna door gegaan naar GAPA. Het is zaterdag ''Women's month'' dus we hebben de grannies eens verwend met maskertjes en sommige hebben hun nagels gedaan, haha. Ze waren helemaal enthousiast en hadden dit nog nooit van hun leven gedaan. De grannies van GAPA zijn echt geweldig en verdienden dit echt.

Vrijdagochtend ben ik weer naar de kliniek geweest met zes andere kindjes. Er moesten heel veel medicijnen bij gehaald worden dus moest het gewicht en de lengte en dat soort dingetjes weer opnieuw worden gewogen en gemeten. Was een geslaagd dagje!

• 11 Augustus 2014 - 12:22

Gijs:

Hallo Lune en Laura,

Hebben jullie daar ook een dierenweide,waar de kinderen dierverzorging en dierenliefde kunnen leren? Jullie zijn deze week voor het laatst? Leuke goed te volgen verslagjes ,bedankt daarvoor,veel genoegen nog en een goede terugreis alvast gewenst.

Hartelijke groeten,Gijs.